Filippas Graviditet.


Lista

Namn: Filippa
Ålder: 21
Positivtgravtest i vecka: kommer knappt ihåg men det var tidigt typ vecka 6-7
Blev det en chock? Nej, men väl så överaskande.
Berättade för familjen: samma dag
Mina bästa kompisar: Ungefär samtidigt
Min barnmorska hette:  lena
Vikt vid inskrivningen: lagom
Vikt vid förlossningen: tjockare ;D
Mat jag var torsk på: Kinamat
Mat som fick mig att vilja kräkas: falukorv m.m
Illamåendet började: runt vecka 9 har jag för mej
Hade du mycket halsbränna? ja som fan på slutet
Spydde du mycket? Som fan från vecka 13-14
Hade du mycket foglossning? Japp!
Ditt sf mått som störst? 38
Har du fått bristningar? Ja en hel del.
Mina första mammakläder
: Ett par mammajeans
Första bebisprylen: köpte ett set med byxor och tröja strl. 50
Då kände jag första sparken: v 16-17
Vi trodde att bebisen i magen var: Flicka
Namn vi funderade på: Victoria, Julia , Linnea , Ida
Så motionerade jag: var ute hos hästarna ofta , och gick med bella i skogen.
Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: klöktes alltid åt all mat om jag inte var hungrig , och det räckte någon sa något lite äckligt , så nästan spydde jag!
Bästa gravidminne: När man såg och kände magen röra på sig på kvällarna. Kunde ligga i timmar och bara titt
Värsta gravidminne: När jag akut fick operera åka in för jag hade så himla ont i magen trodde det kunde vara blindtarmen men det visade sig vara helt fel ;O allt var i sin ordning med lilla bebisen.



Födde du för tidigt? nej gick över 7dagar
Hur lång tid tog förlossningen?: första värken fick jag halv fyra på eftermiddagen och halv fem dagen efter var hon ute alltså 25timmar.
Hur var förlossningen? Bra med dryg som fan , orkade knappt krysta på slutet då dom skulle sätta på sugklocka men jag hann krysta ut henne själv!
Sprack du?: ja fick sy 3stygn bara
Blev du sydd? ja
Dragen med sugklocka? Nope.
Hur många var inne i förlossningsrummet? haha i dont now , en jävla massa !
Hade du någon nära med dig? älskade david<3
Vilket BB födde du på? Helsingborg
Hur stor var bebisen? 4820gr 53lång
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Ida Filippa
Var allting värt det? Ja, utan tvekan,  hade faktiskt en toppen graviditet & förlossning, lite smärta får man tåla ;-)


Livet är ju bara så jävla underbart !

Kommentarer
Postat av: Dessie

Intressant och kul att läsa :)) Snor listan av dej och hoppas det är ok ;)

2010-04-28 @ 19:09:22
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0