Sådär...



Då har jag fått se mina pogram denna onsdagen också , med en sovandes Ida denna gången också så det var tyst och lungt medans jag tittade på Bonde söker fru och Maria wern! , sköööönt nu sover lillafisan isin säng och snart kommer gubben hem då ska han få kylling med ris och capri de paris sås sen blir det dejta mannen och kudden i sängen :)

Hela denna underbara vinter dagen har jag och Ida spenderat mestdels liggandes , först en stun isängen när davve har kört till jobbet så somnade vi i sängen 1 1/2 timme , sen tittade vi tv och busade åt fika och Ida fick mat .. och vi har bara slöat , jag har lagat mat idag och tagit ut alla sopor annars har jag bara vilat .. Utom imorse då åkte jag till stallet och mockade , släppte ut dom m.m medans ida var hemma med pappa ...
Men idag har varit en slappedag hemma bara Ida och jag ! <3 det har varit skönt och jag har fått igen lite energi ! , sånna här dagar behövs !

Imorrn ska jag och ida till mamma eftermiddag och vara istallet hela eftermiddagen , annie kommer också :D mysa med hästarna och snacka skit ..
Kanske åker inom en sväng till josse imorrn förmiddag och snackar så kan ida få leka av sig med jasmine en stund också. har lovat ida att vi ska åka pulka imorrn , HON ÄLSKAR SIN PULKA :D

haha jag måste berätta , Igår tog vi in Idas cykel för att den inte ska rosta eller så nu när det kallt och blött och den kan användas här inne med , haha
först blev hon jättelycklig över att sin cykel var inne , men när davve tog in den i duchen för att tvätta av all snö och skit blev stackaren helt FÖRKROSSAD hon stod och RÅÅÅgräääät och tittade på sin cykel som var inne i duchen .. men sen när den kom ut blev hon lycklig igen och idag har både jag och david kört runder på henne här inne med den , hon garvar lika mkt varje gång :D <3

Gud vad hon utvecklas snabbt nu , hon försöker verkligen säga ord som man ber henne säga och vissa kan hon som Pappe - nappen pappa mamma momma- mormor guånguång - gunga m.m :)
Och hon förstår massa saker som tex . när vi säger ska vi gå och byta blöja då går hon till skötbordet vare sig det är uppe eller nere .
säger vi ska vi äta går hon till sin stol och gör ett läte som betyder att hon vill ha :D
hon pekar på vad hon vill ha när inte vi förstår.
säger vi till henne ska vi gå ut hämtar hon genast skorna och kommer med dom :)
alltså ja , jag kan fortsätta skriva här i evigheter om vår lilla snutta hon utvecklas gudomligt fort just nu.
och tänder får den stackaren hela tiden , nog för att det är bra att hon får dom men dom kunde kommit en åt gången tycker jag häromdagen på morgnen upptäckte vi 2nya tänder där nere som kommit under samma gång , och inatt har dom spökat igen kindtänder har hon redan fått två.. dom kommer som en rush alltså .. hoppas det blir bättre inatt tycker så synd om henne..

haha shit nu när jag tänker efter har Ida sovit i egen säng länge nu utan
konsekvenser , :) duktiga tjejen.
hoppas det fortsätter , men nästan alla jag pratat med eller läst om säger att barn i 1års åldern sover nästan aldrig en hel natt m.m , ett barn är aldrig det andra likt !
man ska nog inte ha för stora pretationer för snabbt ..
men jag ska vara glad :D min tjej är duktig och jag är så glad för att få vara mamma till henne hon är min värld , gör min dag ! <3<3<3<3
Fan- jag visste inte vad riktigt LYCKA var förens min lilla tjej låg på min mage bara någon sekund gammal då insåg jag var LYCKA är ! <3<3<3<3

Nää noog skrevet kanske ???

just det imorrn ska ida fotas ute i tomtedräkt , hoppas på skit bra bilder ;)
av ewalinn!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0