Stackars Ida.



Som har öroninflammation , Inne på akuten igår var hon jätteduktig hon stat stilla och grimaser och doktorn när hon pillade henne vid örat , tur hon inte har det på båda öronen!
Doktorn sa hon hade både agrressiv öroninflammation och ögoniflammation vilket dom här nere på solljunga sa att hon inte alls hade. Men nu fick hon pencillin som hon ska ta i 5dagar! , och ipren!
Inte konsitgt hon skrek hela natten i förrgår och jag fattade inte var det var trodde
hon hade magknip :/ , hon bara skrek när jag la mig ifrån henne men när hon fick sitta upp blev hon lung kanske borde fattat de ? , men eftersom hon är känslig med mkt mjölk och hon hade ätit mormors hemmalagade potatismos tänkte jag det kunde vara det !
Men igår middags såg jag att det hade runnit massa var i hennes ena öra , så när vi kom hem till mamma
så sa hon direkt men då har hon ju säkert öroninflammtion in på akuten på dirren , och där hann vi bara vänta 5min sen kom doktorn och hämta oss , har aldrig med om att det gått så här snabbt på akuten vi var inne på akuten halv åtta och kvart över åtta befann vi oss på Maxi för att hämta ut hennes medicin i Hbg , det gick skit snabbt man är van vid att få sitta flera timmar innan man får hjälp ju!

Inatt har hon faktiskt sovit bra , men hon fick ju både medicinen och ipren innan hon la sig , vaknat någon gång och velat ha nappen ..
Men imorse gick vi upp vid åtta tiden då var hon rätt okej , vi åt frukost och sen vidare in i tvrummet då började hon skrika som bara den och la fingret vid örat då fattade jag direkt att hon hade jätteont igen , Fast trumhinnan hade spruckit då den natten hon bara skrikit stackaren så är ändå ondheten kvar , så hon fick sin pencilin och sen en ipren och näsdroppor stackaren och hon bara skrek när jag la henne ner , MAN blir helt TÅRRÖGD själv förfan , stackaren .
Men när vi gick in och la oss och kurra ihop oss i vår stora säng lugna hon sig och la och nutta med mitt hår tills hon somnade skönt ! sen somna jag med ! Har sovit nu i drygt 2timmar.
Har hört mob ringa här ute med har fan inte orkat , och nu när jag skulle ta den för att se vem som ringt då hittar jag inte den ?!!!!! typiskt !


Hoppas öroninflammationen blir bättre snabbt så hon slipper ha ont.
febern är dock inte lika jävlig längre skönt det.

Nää nu kanske man ska göra lite nytta innan gubben kommer hem från jobb.
ska till hästarna i efetrmiddag men ida får stanna hemma med pappsingen ! <3

Haha magen börjar bli stor nu , jag glömmer bort det när jag städar typ men man
blir lätt påmind när magen stöter imot där man brukar komma in annars :) haha!

Kan inte fattta att nästa månad är det November?
halååå ? tiden går fort.

hästarna hem om ca 2vecjkor :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0