Oj...



Här har det inte blivit mkt bloggande på sistonde , Jag har inte haft lust eller ork
at sitta vid datan alls fakitkst ! , men idag blev jag sugen igen ;)

Matilda är väldigt förkyld , hosta och snorig näsa men hon är på ganska bra hunmör ändå
det är hon ofta :) , sover äter och ligger och jollrar var som helst hihi.. Hon ligger och sover i vagnen nu så fort hon vaknar och man börjar snacka med henne så ler hon som bara den ;) <3<3
snart 3månader är hon ,ska till bvc på onsdag och se vad hon väger.

Ida åkte nyss med mormor till affären , vi är här idag och kommer vara här hela dagen ..
Davve och pappa är och fiskar i lyckedammen ,och vi slappar hos mamma ..
Jag red igår , försöker rida varannan dag nu för att hålla igång både mej och Tai det går faktsitkt skit bra han e så duktig och framåt den hästen , dock rädd för det mesta ;) , han får vila idag så rider vi nog ut iskogen igen imorrn rider mycke i skogen nu när det är såå blött och klägigt i hagen .. klättrar i backar gör vi :)
Lama hon går där ute och äter äter äter och bara nhjuter av att få vara där bara OCH busa med Taien , saknaden efter Lizton är enorm altså :/ tänker på han varje dag ...

Imorrn blir det dagis igen för lilla fisan , hon gick tis onsd torsd förra veckan med
det kändes inte bra att hon först ska vara ledig 4dagar isträck sen gå så intesivt i 3dagar isträck på dagis ,det blev ingen bra början för henne där , hon var ledsen när hon blev lämnad det var skit jobbigt att lämna henne när hon var ledsen , men frökrarna sa att hon slutade direkt nästan när jag gått och det är skönt!
hon hade också protesterat när det var dags för vila på dagis men dom hade lyckats iaf , det var trots allt första veckan själv utan mamma i 3dagar , så jag tycker det är helt okehj att hon säger ifrån lite..
Hoppas det går bättre nu framöver för hon älskar att vara där , hon har brått dit på morgonen springer in genom dörren innan vi ens tagit av skorna så det är ju inte det att hon inte vill dit!! utan att det är stor förändring utan mamma i 5timmar och maassa andra männskikor som bestämmer över henne..
Hon ska gå måndag onsdag fredagar nu , känns som om det blir bättre!
David jobbar sent dena veckan så det är skönt , kan han lämna och sånt på morgnen mkt lättare på morognen när han e hemma ..

Äntligen har vi fått rätt med spisen i huset , nu eldar vi och har stängt av elgrejen så vi kommer
ner ännu mer i elkostnad , skönt ! vi bor BILLIGT :)
älskar vårat hus , nu ska taket i garaget lagas sen blir det nytt golv IGEN i storarummet :) nice.

Jag kämpar på som bara den med min kropp ,
och det går framåt ... hihi byxor som jag inte kunde ha när jag var gravid eller när jag precis fött
får jag nu på mej och är storabåde i midja och lår :)
Byxor som satt tajt som bara den innan sitter löst nu , så jag ska till ullared och köpa nya kläder nu denna eller nästa månad får ser vad david säger ;) men dit ska jag FRÄCHA upp min garderob inför sommaren ..
barnen + david får också ha lite nya kläder.
Dock så köpte mamma och pappa kläder till dom igår när dom hade varit på engelbrektsboden ,
kom hem med nytt regnställ /vindställ till Ida jeans och linne till Ida
, Jacka till Matilda och ett joggingställ till henne skit fint :) + att jag fick 2par nya joggingbyxor SÅNA som mamma vet ATT JAG ÄLSKAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) Bara tacka och ta imot.
Nä åter till min kropp , den mår bättre och bättre känner mej snyggare för varje månad
trots allt bara 3månader sen snart jag födde ut det lilla underverket , så jag har inte brått jag har 9kilo kvar tills den vikten jag vill nååå såå det känns bra innan var det liksom 23kilo och nu är det endast 9kilo kvar ..
känns oerhört bra , sen kan man ju inte bara väga sig för man kan ju gå ner i omkrets runt mage , ben och armar också :) gott.

På söndag ska jag ska ett litet sminkparty hemma Mary Kays ..
Ska bli kul med lite nytt smink + att alla vännerna kommer.
blir ganska många så får dra ut det stora bordet i vardagsrummet:)

Nä om man skulle gåoch ta en kopp kaffe , mamma och Ida borde snart komma tillbaka
så ska jag och Ida vila middag , lata oss framför tven ..
Ikväll bjuder mamma på middag ;) , nice. FAN vad jag är bortskäääämd !
Iveckan blir det BVC handla RIDA och det vanliga väl.

SOMMAR kom till mig nu !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0