fy vilken morgon...



Jag och Matilda skulle ta lite sovmorgon , men så blev det inte David kom instapplandes
, Din mamma ringde det är något med någon häst skynda dig dit !
Lämnade barnen och David och körde som FAAAN ! , försökte ringa mamma på vägen dit men den var av !
PANIK.
kom dit , Ja då hade Lama halkat i hagen och fått benen in under trästaketet och kunde inte resa sig när
hon var helt utmattad när mamma kom ut i hagen för att hjälpa henne , pappa var givetvis också ute dom försökte allt , försökte hjälpa henne ut med benen men hon hade bara stetat imot och hon la in en stor vatten pöl , undra hur länge hon har legat där ? dom andra två stolpskotten till hästar bara stod där och titta på ..
När jag kom hade pappa fått ta loss hela staketet en stolpe itaget för att få loss henne och dom hade lycktas resa henne upp , så när jag kom stod dom ute i hagen och vänta på mej ..
TUR ! att mamma och pappa kan det dom kan , det kunde gått mer illa än vad det gjorde som tur är.
Hon fick skav sår på bakbenen men gick på dom båda , staplade så klart och var halt ..
Så jag fick försöka ta in henne i stallet gick längs kanten runt hela hagen till öppningen för att hon var stel som en pinne och vägrade gå där det var is , .. men efter många om och men kom hon in istallet MÖRBULTAD ställde hon sig och drack och åt :) haha då blev jag lungare ..
Hon blev omlindad och fick varmt täcke på ..
Hon mår bra , men det kunde gått fan så mkt mer illa , jag var skit rädd tills jag undersökt henne.
Hon får stå inne nu några dagar och vila !
Man vet ju inte hur länge hon hade legat där ? i en vattenpöl och kämpat för att ta sig upp.
Hon fick iaf en MAASSSSAAAA spån in till sin box , mjukt och skönt !

Annars har jag legat på soffan sen jag kom hem typ , Ida har varit där uppe med Davve och pysslat och lekt så jag och Matilda la på soffan och vila tills vi åkte till Frasses där mamma och pappa väntade
så käkade vi mat där :) , Ida åt mos :) , sen åkte vi hem här drack kaffe och mös med barnen
..
Ida följde med mormor och morfar hem , ska sova där.
För imorrn ska dom åka till min gammel mormor och hälsa på och sen min mormor kul för henne ! :)
Jag ska vila hela dagen när jag varit i stallet med Matilda ..
Och david ska nog fiska !

Matilda fick sempers magdroppar idag och det verkar redan lätta på magknipet?
kan det hjälpa så snabbt ? hoppas det var det iaf hon har inte gnällt iaf.
Min lilla tjej , hon har precis badat och blev tokig när jag tog upp henne , jättearg blev hon hihi hon ville nog bada mer ;) , nu sitter hon i sin babysitter och suger på Bappis :)

Ida är för go , hon har börjat prata jättemkt nu alltså försöka säga saker till
oss , man vet inte vad det betyder och hon ser så söt ut när hon ska försöka prata med sitt eget språk det blir typ gunja brum , typ alla ord hon kan försöker hon få till menningar;) <3
Hon är så stolt över att vara stora syster , pussar och kramar henne vill också sitta i soffan och gosa med henne.
och om Matilda blir ledsen tex och hon hinner dit före mig för jag gör någotting , så ställer hon sig och pekar på matilda och säger mamma mamma , då betyder det liksom mamma hör du lillasyster är ledsen ta henne :)!!!

silka underbara barn <3

Idag har jag både ätit godis och druckit läsk ajaj filippa ! , ätit pommes också ?!! usch då..
menmen .. jag är medveten om det och väljer när jag ska göra det.
tänker FAN fortsätta gå ner i vikt , ska börja rida nu med igen ju komma igång ordentligt.
orkar inte vänta dom 6veckorna har snart gått 4veckor sen jag födde , men jag mår finfint så jag tänker börja rida !!!!!

nää nu ska jag mysa med david och matilda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0