Kan verkligen inte..



Klaga ända sen Matilda föddes har hon sovit jättebra på nätterna
hon brukar sova 6timmar i sträck varje natt innan hon vaknar och vill ha mat , det är jätteskönt och hon har gjort det ända sen hon föddes typ .. Ibland kanske det bara är 5 och halv timme och ibland 5timmar i sträck men aldrig lägre än 5timmar ! så jag är skit glad att jag iallafall får sova minst 5timmar isträck när vi gått och lagt oss innan hon vaknar och villa ammas :) , med Ida var det inte så hon vaknade flera gånger varje natt och ville äta skulle vara glad om jag fick sova 3timmar i sträck :) , men nu är hon jätteduktig sover hela nätterna i sin egna säng!
Och efter dom 5-6timmarna som Matilda sover så vaknar hon och vill äta , sen
när hon ätit då sover hon ytterligare 2-3 timmar innan det är dax att vakna , då Ida alltid vaknar vid 8 - halv 9tiden :) , då känner jag mig faktiskt ganska utvilad. Visst jag hade gärna fortsatt sova lite till men det är helt okej att gå upp då.
det är lite jobbigt att få in en rutin på mej själv när jag borde gå och lägga mig på kvällarna så man verkligen är utvilad , David jobbar ju skift så det är olika ..
Ida somnar alltid mellan 8-9 på kvällen , när david jobbar tidigt går vi och lägger oss vid 9 tiden då brukar Matilda somna direkt vid bröstet sen sover vi till 3 innan hon vaknar och vill ha mat , sen när hon ätit sover vid till ca 6 igen sen äter hon och sen sover vi till 8 när Idan lilla vaknar .. det är helt okej :D
det är liksom två gr på en hel natt som hon vaknar:)
sen när david jobbar sent då är det lite värre han kommer hem vid kvart i elva och då vill man ju prataoch lite sånt med honom så det är sällan jag somnar innan han kommer hem.
, då kanske man somnar vid tolv tiden .. Men Matilda och Ida sover som vanligt ..
men det blir ju lite mindre sömn för mej då ..
Men då brukar jag vila middag när Ida vilar middag ..
Matilda är så snäll och somnar nästan var som helst och så:)

imorrn är det bvc med Matilda.

nu ska vi gå ner och äta frukost jag och Ida , städa lite.
sen åker vi till stallet och sen Annie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0