..



Shit , Om två dagar är vår älskade lilla nyfödda Matilda 1vecka gammal , tiden har verkligen rusat iväg och Idag vid denna tiden för en vecka sen åka jag in till FL för mitt vatten gått ! , men det tog en jävla tid innan lilla Matilda titta ut efter många om och men ;)
Tänkte skriva förlossningens berätteslse imorrn ! , den är lång kan man säga!!!!
I tisdags kom vi hem från BB jag och lillskruttan David & Ida kom in och hämta oss på BB , fyyy vad många känslor som väcktes när jag fick se min lilla Ida som jag inte träffat på 3dagar då , jag stor bölade Ida bara log och kramades och en kort stund efter fick matilda sin första puss av sin storasyster ! <3
David blev också jätterörd när alla blev samlade första gången , dt var mycket känslor jag hade saknat Ida så enormt mkt inne på förlossningen att jag grät av saknad och ångesten steg för att jag inte fanns hos min dotter.. Fast jag visste att hon hade det bra hos sin mormor och morfar där hon var , I söndes kom ju matilda 23.30 på  natten och morgonen därefter fick davve åka hem och tillbringa en natt hemma med ida innan dom kom och hämtade oss !
Matilda är en kopia av Ida när hon var nyfödd , sover lika mkt också ..
Ida är supergullig mot henne pussar och kramar hela tiden , vill hjälpa till och klappa henne i rumpan ..
Visst Ida vill också sitta hos mej och david när någon av oss håller henne , men det är bara att hon får vara med också så ida helnöjd , hon är så stolt över sin lillasyster och vill hålla henne själv jämt :) , tog jättefina kort när ida höll matilda .
Jag var rädd att ida skulle känna sig utanför när jag matade bebis och såå men tvärtom hon vill bara hjälpa till <3<3 Goa unge , hon kan till och med säga Tiida (matilda) :)

Nu är det 3dagen som jag är hemma , det har börjat lägga sig på plats alltihopa
min kropp är DÖD ! , gått ner en massa .. har ont överallt än men förlossningen var hård så det är inte så konstigt att man är trött ..
David är superpappa , vi är så stolta över våra två fina underbara barn <3
känslorna flödar över dom , gråter jämt över att jag är lycklig !

Matilda var inte alls i storleken som sin syster ,
hon vägde 4252 gr och var 50 cm lång 37cm i huvudomfång :)
Hon vägde 4035 gr när vi gjorde PKU testet så allt var i sin ordning , ammningen funkar skit bra ska verkligen amma såå länge jag bara kan.
JAGG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LYCKLIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3

Dagarnna nu njuter vi bara av varandra allihopa och ställer in oss på hur dagarna ska se ut framöver nu när man är 4st :)

Näää nu ska jag gå och amma Matilda , ida och david sover matilda också men hon vaknar nog snart.
Vi har haft en kväll med Pizza och familjen carlsson på besök , Ida och Bella har lekt en massa :)
skönt att Ida har kompisar att leka med ;)
Imorrn ska jag åka till mina hästar som jag inte varit hos sen förra fredagen min fina vän Annie har tagit hand om dom och gör det tills jag orkar , är fortfarande ganska mör orkar inte gå länge m.m.
men imorrn ska jag kela med dom jag ska ta barnen själv och åka till mamma , davve ska städa lite och så. Annie ska också komma till stallet när jag e där :)
sen imorrn eftermiddag kommer svärmor och tiittar på det nya underverket som jag och david har gjort <3

som sagt lägger ut bilder och förlossningsberättelse imorrn hemma hos mamma!

godnatt.

ÄLSKAR MIN FAMILJ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0