Ida!



gud vilken kväll , första kvällen som Ida bråkar om att hon ska sova , hon skulle inte sova när vi la oss i sängen  nää då skrek hon och klättrade och hade sej , david övertala mej att ta henne i sin famn och sätta henne hos sig vid datan då hon alltid brukar somna där , för hon har feber och är förkyld så ville väl vara snäll , men efter en halvtimme där kom han ner ( jag hörde neriffrån när Ida skrattade mot han när han försökte vara alvarlig) , han kom ner helt chockad över att hon inte somna där heller !! , så efter ett försök till att få henne att somna på min mage i soffan vilket inte gick hon gnällde och klättra och hade sig inget dög.
efter många om och men , gick jag upp med henne själv i hennes nybyggda säng som David byggt idag :) , där hon la tyst , nutta mig i håret som hon alltid gör tills hon tills sist vände sig om och slöt sinra trötta ögon!! , nu sover hon som en stock ! vad var det? så har hon aldrig hållt på .. hon är lätt att lägga.
hoppas det var en engångsgrej för hon e sjuk typ :( , för hon e ju sjuk stumpan :/ .. eller så tycker hon väl helt enkelt att hon har blivit stor och vill inte sova när mamma och pappa säger det ?!! haha :D goaunge .
hoppas det inte håller i sig ..

matilda ligger i min famn och sover som en stock , det är hon väldigt duktig på :)
sover sover sover äter uppe lite sen sover sover äter vi igen :) , hon är 9dagar bara men ändå , hihi.
ammningen går bra :) , mjölkstockningen blir bättre börjar få kläm på allt både med det och allt annat här hemma nästa måndahg börjar david jobba igen ju :/ tråkigt men det kommer gå bra det är jag säker på!!!!!!!!
börjar bli rätta filippa igen har gått ner ca 16-17kilo :) MAGEN drar ihopa sig fint och är mindre nu än när jag blev gravid till och med ,:) nice.
låren och allt börjar komma igen!

idag var jag istallet för första gången sen dagen vi åkte in för vattenavgången , fyfan vad skönt det var.
frisk luft och underbara djur att borsta och klappa på :) mysigt.
mamma sa LIZTON varit hängig och tjurig , han brukar bli det om jag är borta länge ..
han hade gått ner i vikt med såg jag när jag skulle borsta han :/ ganska mkt. får köpa extra kraftfoder till honom nu så han lägger på sig igen , han är gammal och behöver sina rutiner försvinner dom mår han inte bra :/
men men , dom andra var tjocka och glada som vanligt :)

bvc var här igår , matilda väger nu 4135gr inte nått sin födelsevikt än får se vad
hon väger på fredag :) <3 hon är såååå lik sin far !!
och ida är lik mig vi har fått en av varje :)
just det , gjorde fotoböcker innan en från fl med Ida och en från fl med Matilda ska bli kul
när dom kommer beställde också massa kort från nu denna sista tiden och så ;)

nää bingen kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0