Torsdag.



Hrm , irreterad på att kroppen gör ont hela tiden nu mera :/
allting tar as lång tid att göra , Stallet idag tog sjukt lång mer tid vad det brukar .. Annie skulle egentligen följt med till stallet men hennes är väg är inte NÅDIGT livsfarlig att köra på i detta snöoväder så vi fick skita i det , Och när jag kom till stallet blev pappa arg på mej för jag gett mig ut och kört , ja bara - jaha men vem skulle annars mata hästarna m.m. då sa han - ja det hade vi fixat ..
haha !
Iallafall gick jag ut och gjorde stallet i min egna takt , ida och david var här hemma!

Nu leker ida för fullt här uppe med sina leksaker. 
vi lyssnar på musik jag sittter här och david sitter vid sitt pysselbord och bindor flugor.
Ska fortsätta slappa hela daagen , har sammandragningar :( dom kan gott bli starkare nu tycker jag..
eller jaa , det känns trots allt inte bra att det är sånt här väder när man vet att när som kan man behöva åka in till helsingborg , men vad ska man göra?
Vi får ju försöka köra i god tid , Ida ska också lämnas hos mormor och morfar när det är dags.
men det känns inte alls bra :( .. nervigt är det men det kommer gå fint!

nu dansar ida :) , hon har gått och pussat oss hela dagen det är så mysigt att hon bara kan komma fram och vilja pussas och kramas nu , innan gjorde hon det bara när vi fråga om vi fick en puss eller kram och nu gör hon det frivilligt :) söta unge !
Haha hon har också börjat skaka på huvudet när det är något inte vill ha mer eller inte vill mer.
tex. när hon badar och jag säger är du färdig nu ida nu går vi upp då skakar hon på huvudet :)
och när hon gungar kan hon börja skaka på huvudet då betyder att hon inte vill gunga mer :)
Hon säger en massa ord fler och fler för varje dag , nu säger hon Worrm = varm , meee = mer , bebbe = bebis , momma = mormor ninnu = linus m.fl :)
hon utvecklas otroligt mkt , klappar och puussar bella men om jag eller david säger åt bella att gå och lägga sig ikorgen eller säger åt bella att vara tyst när det kommer någon , springer ida efter och gör likadant
Tyys Be säger hon :) , och Gaaa be säger hon :)
haha , hon härmas väldigt mkt nu ..
En sak till hehe , om hon ser något skräp på golver eller något som ska slängas går hon självmant till sopan och öppnar slänger det och stänger och säger sen sååå ! , gud jag kan fortsätta skriva om allt hon gör i evigheter.
<3 Är väldigt lycklig att vi henne :)

Nää leka lite med sin dotter , sen ducha kanske ..


Bebbis kom nu , En vecka kvar tills BF imorrn .
BBväskan och bilbarnstol står nu i bilen och davve och idas väskor är packade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0