wippiiii :D

Vad innehåller vikten?
» Själva barnet väger vid födseln cirka 3 500 gram
» Livmoderns tillväxt är cirka 900 gram
» Moderkakan väger cirka 650 gram
» Fostervattnet väger cirka 800 gram
» Den ökade blodmängden utgör cirka 1 250 gram
» Vätskeansamlingar utgör cirka 2 000 gram
» Fettdepåer under huden utgör cirka 1 700 gram
Totalt ger detta en viktökning på 11 200 gram, vilket är en helt normal viktökning.

haha blev helt överlycklig för att jag såg det här .. vill ju inte väga mer sen när bebis är ute
mer än vad jag hade kvar av mammakilona med ida och hade 9kilo kvar sen ida när jag blev gravid denna gången och denna gången har jag gått upp 11kilo ;) , hihi fatta att alla dom kilona är graviditetskilo :) , inte kilo som jag lagt på mej för jag har ätit m.m för jag har verkligen hållt mig iskinnet kan jag lova! :P , verkligen försökt och jag har ju lycktas då ju ...
YIPPPI , jag kommer väga ungefär ca likamkt som jag vägde innan jag blev gravid denna gången :)
gott !

och Ida vägde 4820gr och var 53cm lång ingen liten knutta :) , denna bebisen kommer inte vara lika så stor men kanske iallafall väga 3700-4200gr är det uppskattat till så , ska bli skit späännannde.

nu är jag glad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0